Clumsy Mommy

I just can’t believe myself turn to be seorang bakal ibu yang sangat-sangat risau tentang keadaan baby yang aku bawa sana sini setiap hari ni, sihat atau tidak. Sebab aku ni sangat clumsy. Selalu accident dengan benda-benda sekeliling aku. Azlie dah lali sangat dengan keadaan ni, dan sampai aku pernah cakap, its a curse. Bukan curse pun, tapi aku ni memang clumsy. Dari dulu~ Kalau masa memasak, mula-mula dulu, tak terhiris jari, memang tak sah. Its a curse~

Aku risau I will hurt my baby because of my clumsiness. Believe it! Sebab, walaupun aku tengah pregnant ni, aku kurang jaga diri aku sendiri. Aku suka hati nak jalan laju-laju, buat itu ini, macam orang tak mengandung. Last-last aku juga yang mengah-mengah. Harap-harap aku tak clumsy masa jaga baby once dia dah lahir nanti.

Actually, aku risau aku tercederakan baby bila aku tergopoh-gopoh keluar dari toilet. Waktu buka pintu toilet,Β  aku terus keluar dengan pintu yang sedang half open tanpa fikirkan perut aku dah tak muat nak lalu. End up, pintu tu terkena perut. Masa tu perut aku tengah keras sebab baby sedang gerak dengan aktifnya. 1st thing aku fikir, aku dah cederakan baby aku ke? Huwaaa.. Risau sangat masa tu. Perut aku memanglah sakit. Senak. Baby pun lepas tu, tak bergerak-gerak about 5 t0 10 minute macam tu. Lagi aku risau. Bila dia dah start gerak-gerak, aku dah rasa ok~ Cuma aku tak senang hati adakah kejadian itu akan mencederakan baby? Oh, I’m a clumsy mommy.. 😦

So, untuk menjawab persoalan dan kerisauan hati ini, aku pergi Klinik Maternity Suria di Alam Damai Cheras . Doktor klinik tersebut merupakan pakar di Hospital Pantai Cheras. Kak Long, Kak Ngah dan Lin pernah dapat treatment dari doktor ni, kira recommended by family member la ni. Plus aku tak tahu klinik pakar maternity swasta mana yang ok. Lagipun klinik ibu dan anak milik kerajaan yang selalu aku pergi tidak menyediakan kemudahan scan baby. Selagi aku tak tengok dengan mata kepala aku yang baby aku ok, aku akan terus-terusan hidup dalam kerisauan. (Yeap, Azlie selalu cakap aku exaggerate~ Haha.)

Turn out baby sangat sihat. Cuma malu bila discan. Dua-dua tangan dia berada depan mulut, jadi aku tak nampak jelas wajah dia. Sekarang ni dah 1kg ++. Alhamdulillah. Jantina pun jelas kelihatan. Jadi tak perlu risau apa-apa ya mommy. Baby sihat. Nampak comel. Pipi nampak chubby. Jari nampak panjang-panjang – ikut Azlie. Hihi. Mata? Tak tau bulat ke tak sebab mommy & daddy dua-dua pun mata sepet. Hihi.

Alhamdulillah. Tak ada masalah apa-apa. Baby dan mommy sihat. Insya Allah. Mudah-mudahan dipermudahkan aku melahirkan baby kelak. Insya Allah.. πŸ™‚

Ok, Encik Azlie kena decide which nama yang best for baby ya? πŸ˜‰

Author: AmyzLie

writing is just another emotion expression.