Randomness Fact/Thought

1. Alam setiap pagi bangun pukul 6am – kena layan dia setengah jam sebelum boleh mandi pagi dan bersiap ke tempat kerja. Menjadikan mama selalu lewat keluar rumah. Jika bernasib baik dapat keluar sebelum 7:15am, MRR2 tak sesak, maka insya Allah boleh sampai sebelum 8:00am. Kalau lebih 7:15am keluar rumah, maksudnya 8 lebihlah sampai tempat kerja. -_-

2. Pergi spa atau buat facial bukan untuk riak. Sebab muka tak cantik, sensitif, berminyak – cuma perlukan penjagaan yang ekstra sahaja. Itupun 2-3 bulan sekali baru pergi spa. Dapat massage treatment pun dah ok. Kurang sikit rasa stress. πŸ™‚

3. Dalam dunia penuh demanding ini, walau bagaimana kita cuba untuk tidak mengikut apa yang orang ada sebab kita dah rasa cukup. Tapi kita akan dikatakan out-dated. -_-

4. Kalau boleh, kalau boleh sangat-sangat. Saya nak berhenti kerja dan jaga Alam di rumah saja.

5. Pesanan untuk sang isteri dan untuk saya juga. Jangan sekali-kali burukkan suami. Sebab itulah wanita banyak jadi penghuni neraka. Ini adalah berdasarkan pengalaman dan pembacaan saya. Ada kawan-kawan di pejabat suka bercerita hal suami dan keluarga di pejabat. Selalunya yang baik. Bila terluah sesekala – Hah, laki aku ni, balas sms sepatah saja. Laki aku bawa kereta lembab. Laki aku mana reti beli barang kat kedai. Itu dah masuk kategori memburukkan suami. Saya selalu menghalang diri saya dari bercerita tentang suami di pejabat. Takut sangat.

Dalam pembacaan pula, banyak blog adik-adik yang baru bergelar isteri ini, yang teruja, lalu – tentang suami bangun lambat, suami malas nak tolong, suami tidur mati – semua diceritakan di blog. Jangan sayang. Berdosa.

Itu sebab saya tidak banyak bercerita tentang Azlie di sini. Saya sangat-sangat takut ‘ter’burukkan suami sendiri. Walaupun benda tu macam perkara kecil, tapi kecil pun – kalau suami kecil hati – adoilah – masuk kategori derhaka ok. Takot. Bukan sebab saya goody-goody. Tapi, sebagaimana yang saya katakan tadilah. Ini peringatan untuk saya – dan semua (kalau mahu ikutlah). πŸ™‚

… Nanti kalau ada lagi, saya sambung part #2. Hehe. πŸ™‚ ..

Author: AmyzLie

writing is just another emotion expression.

2 thoughts on “Randomness Fact/Thought”

  1. 1. i dont have to layan hani early in the morning pun, sebab she’s still sleeping masa nk hntr pegi nursery, always rushing and sometimes late tooo

    2. we need it, we hv child to take care, husband n career, kena manjakan diri and jaga diri for future purposes. sapa kata riak? itu dengki namanyaa hehehe

    3. xpernah ikut trend, and tak suka sama dgn org coz the IN-trend no necessary suitable for us

    4. me too 😦

    5. ermmm quite difficult sebab kadang2 just nak cerita but u r right in blog i tried not to mention anythg bad about mr hubby… coz in the end it will represent who we are as well

    πŸ™‚

    Like

  2. newrin : poin 4. betul. haha.
    poin 5 tu, i agreed. it will represent who we are. at the end. orang pun tak respect. πŸ™‚

    Like

Comments are closed.